
Course Title : Technology Use and Preparation of Didactic Materials | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Code | Course Type |
Regular Semester |
Lecture (hours/week) |
Seminar (hours/week) |
Lab (hours/week) |
Credits | ECTS | |
EDU 417-1 | A | -1 | 2 | 2 | 0 | 3.00 | 6 | |
Lecturer and Office Hours | ||||||||
Teaching Assistant and Office Hours | ||||||||
Language | ||||||||
Course Level | ||||||||
Description | Ky kurs u mundëson studentëve informacion/botëkuptim të përgjithshëm të proçeseve, praktikave dhe efekteve të përfshirjes së teknologjive në procesin e mësimdhënies dhe kryesisht atë të mësimit të gjuhëve të huaja. Zhvillimin e pikëpamjeve pozitive përsa i përket përdorimit të teknologjive në mbështetje të të mësuarit gjatë gjithë jetës. | |||||||
Objectives | Në fund të këtij kursi, studenti do të jetë në gjendje: 1. Të shpjegojë konceptin e tekonlogjive mesimore. 2. Të shpjegojë objektivat e projektimeve te materialeve. 3. Të diskutojë për rëndësinë e aktiviteteve edukative dhe vlerësimin e organizatave arsimore. 4. Të shpjegojë mënyrat e vlerësimit të aktiviteteve edukative. 5. Të realizojë vlerësimin e aktiviteteve arsimore në lidhje me notat edukative. 6. Të përcaktojë rolet e administratorëve arsimorë dhe mësuesit në vlerësimit arsimor. | |||||||
Course Outline | ||||||||
Week | Topics | |||||||
1 | Syllabus Presentation | |||||||
2 | Education, Learning and its styles. | |||||||
3 | Using Beautiful.AI for the preparation of the materials | |||||||
4 | Using Google Forms in education | |||||||
5 | Distributing Course Materials to Students | |||||||
6 | Teaching Methods | |||||||
7 | Helping Students Learn Through Experience | |||||||
8 | Midterm exam | |||||||
9 | Assessing and Managing Team performance | |||||||
10 | Promoting Collaborative Learning | |||||||
11 | Improving Student Writing | |||||||
12 | Identifying Plagiarism | |||||||
13 | Developing Student Research Skills | |||||||
14 | Using assessment and Feedback to Improve Learning | |||||||
15 | Distributing Course Materials to Students | |||||||
16 | Final Exam | |||||||
Prerequisites | ||||||||
Textbook | ||||||||
Other References | ||||||||
Laboratory Work | ||||||||
Computer Usage | ||||||||
Other | ||||||||
Learning Outcomes and Competences | ||||||||
1 | Students will investigate the challenge of helping students see the relevance and connectedness of idea and activities in ways that help them struct their knowledge | |||||||
2 | We will discuss various opportunities to address the problems associated with student writing quality | |||||||
3 | We will compare the traditional mechanism for distributing course material and technology solutions, which include Web posting, Email, and Online Assessment. | |||||||
Course Evaluation Methods | ||||||||
In-term studies | Quantity | Percentage | ||||||
Midterms | 1 | 30 | ||||||
Quizzes | 0 | 0 | ||||||
Projects | 1 | 20 | ||||||
Term Projects | 0 | 0 | ||||||
Laboratory | 1 | 10 | ||||||
Attendance | 0 | 0 | ||||||
Contribution of in-term studies to overall grade | 60 | |||||||
Contribution of final examination to overall grade | 40 | |||||||
Total | 100 | |||||||
ECTS (Allocated Based on Student) Workload | ||||||||
Activities | Quantity | Duration (hours) |
Total Workload (hours) |
|||||
Course Duration (Including the exam week : 16 x Total course hours) | 16 | 4 | 64 | |||||
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 14 | 9 | 126 | |||||
Assignments | 2 | 2 | 4 | |||||
Midterms | 1 | 5 | 5 | |||||
Final examination | 1 | 8 | 8 | |||||
Other | 1 | 9 | 9 | |||||
Total Work Load | 216 | |||||||
Total Work Load / 25 (hours) | 8.64 | |||||||
ECTS | 9 |
Get Syllabus PDF (Albanian) Get Syllabus PDF (English)